Kategorie blogowe
porady treningowe fr sports
porady aerial fr sports
informacje techniczne fr sports
Magnezja pole dance. Jak wybrać i właściwie używać? 0

Magnezja pole dance. Jak wybrać i właściwie używać?

Spocone dłonie skutecznie utrudniają wszystkie ćwiczenia, w których chwyt ma kluczowe znaczenie. Nie inaczej jest z pole dance. Aby utrzymać się na drążku i bez przeszkód wykonywać akrobacje, trzeba mieć pewny i mocny chwyt. Właśnie w tym pomaga magnezja.

Co to jest magnezja?

Białe dłonie u sportowców kojarzą się z kilkoma dyscyplinami, m.in. ze wspinaczką, podnoszeniem ciężarów czy akrobatyką. Większość osób sądzi, że środek nakładany na ręce to po prostu talk lub kreda, lecz najczęściej jest to magnezja – hydroksywęglan magnezu.

 To środek chemiczny używany do zapobiegania ślizgania się rąk podczas ćwiczeń. Wchłania wilgoć, zwiększa przyczepność i poprawia tarcie. W praktyce dzięki magnezji można łatwiej utrzymać się na drążku. Warto jednak podkreślić, że używanie tego środka nie jest koniecznością. Dużo zależy od predyspozycji każdego sportowca i jego umiejętności, a nawet od stanu skóry danego dnia. Czasami magnezja może być zupełnie zbędna, a czasami trening bez niej wydaje się prawie niemożliwy.

Czym się różnią gripy od magnezji?

Alternatywą dla magnezji są gripy. Oba te środki składają się z podobnych składników, a ich bazą jest alkohol, jednak w gripie znajduje się również krzemionka. Przez to preparat działa nieco inaczej przy styczności ze skórą mokrą i suchą. 

 Zazwyczaj magnezję poleca się osobom początkującym, o mniej pewnym chwycie i z dużą potliwością dłoni. Natomiast gripy są dobre dla sportowców doświadczonych, którym przeszkadza wykruszanie się i odpadanie magnezji. Wiele osób jest też zdania, że magnezja pole dance sprawdza się nieco lepiej latem (gdy temperatura jest bardzo wysoka).

Rodzaje magnezji pole dance

Magnezję można kupić w kilku formach, chociaż w pole dance dominuje jeden typ.

  •  Magnezja w płynie – najpopularniejsza forma w sportach aerial, w tym pole dance. Ma konsystencję lekkiego kremu/żelu, a rozprowadzanie jej jest bardzo łatwe. Opakowania mają zazwyczaj kształt tubki, więc magnezję w płynie można bez problemu transportować. Idealna forma dla początkujących.
  • Magnezja w proszku – cieszy się największą popularnością w sportach wspinaczkowych. Wystarczy zanurzyć dłoń w woreczku ze środkiem i delikatnie rozprowadzić proszek po skórze. Niestety w pole dance taka forma magnezji nie sprawdza się zbyt dobrze. Można ją łatwo rozsypać i dodatkowo proszek unosi się w powietrzu, osiadając na ubraniach oraz przestrzeni wokół rurki. To sprawdzony, ale mało praktyczny produkt (w sportach aerial).
  • Magnezja w kostce / bryłkach – magnezja w tej postaci jest łatwiejsza w transporcie, ale wciąż ma wady magnezji w proszku. Kostkę należy bowiem delikatnie pokruszyć, uzyskując bryłki, które następnie rozciera się po dłoniach. Podczas tarcia mniejsze kawałeczki zamieniają w proszek.
  • Magnezja w kulce – ma postać sprasowanego proszku w kulce. Nie rozsypuje się, ale wydajność takiej formy nie jest zadowalająca.

Jak używać magnezji do pole dance?

Sposób użycia magnezji zależy od rodzaju produktu. Przyjmijmy jednak, że planujesz wybrać najpopularniejszy typ magnezji pole dance, czyli magnezję w płynie. Jak użyć takiego środka? To bardzo proste. Wystarczy rozprowadzić niewielką ilość płynu po dłoniach. Charakterystyczny biały osad pomaga w ocenieniu, czy magnezja została dobrze rozsmarowana, czy może warto użyć więcej produktu.

 Nie polecamy przesadzania z grubością nakładanej warstwy. Zbyt dużo magnezji na dłoniach może skutkować szybkim wykruszaniem się produktu.

Polecane produkty

[product id="43, 44"]

Komentarze do wpisu (0)

Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium