Kategorie blogowe
porady treningowe fr sports
porady aerial fr sports
informacje techniczne fr sports
Pole dance dla początkujących. Od czego zacząć? 0

Pole dance dla początkujących. Od czego zacząć?

Zajęcia pole dance od kilku lat cieszą się sporą popularnością. Dyscyplina ta coraz mniej kojarzy się z klubami go-go i aktualnie znacznie częściej odbierana jest jako nowoczesny sposób na ogólnorozwojowy trening, zrzucenie zbędnych kilogramów, wyrzeźbienie sylwetki oraz zwiększenie siły i gibkości.

Osoby zastanawiające się nad rozpoczęciem swojej przygody z tańcem na rurze zadają sobie pytanie od czego zacząć? W tym tekście postaramy się omówić ten temat i rozwiać wszelkie ewentualne wątpliwości.

Od czego zacząć trening pole dance?

Treningi pole dance najlepiej zacząć od znalezienia dobrej szkoły tańca na rurze. W wielu polskich miastach można znaleźć takie miejsca. Studia pole dance zazwyczaj bez problemu można znaleźć poprzez wyszukiwarkę internetową. Jeśli mamy koleżanki lub kolegów, którzy mieli wcześniej okazję trenować pole dance, warto zapytać się o opinię w kwestii okolicznych szkół tańca na rurze. 

Po znalezieniu odpowiedniej dla nas szkoły pole dance musimy poszukać grupy o właściwym poziomie - w omawianym przypadku początkującym. Po wybraniu odpowiadającej nam godziny pozostaje tylko zapisanie się na zajęcia. Należy o tym pamiętać ponieważ szkoły mają zwykle limit osób uczestniczących w zajęciach i jeśli przyjdziemy “z ulicy” może się okazać, że nie starczy dla nas miejsca.

Jeśli boisz się iść sama na trening, namów koleżankę. We dwójkę na pewno będzie wam raźniej. Nie uzależniaj jednak od tego pójścia na zajęcia. Koniec końców ćwiczysz dla siebie.

Przed pierwszym treningiem pole dance pojawia się jeszcze zagadnienie stroju do ćwiczeń na rurze. Na pierwsze zajęcia w zupełności wystarczą krótkie spodenki i T-shirt lub bezrękawnik. Z czasem warto zastanowić się nad ubiorem dedykowanym tej dyscyplinie sportu. Osoby na wyższym poziomie zaawansowania zazwyczaj decydują się na top sportowy oraz szorty do pole dance. Przy wielu trudniejszych figurkach musimy wkleić się w rurkę skórą, w związku z tym im bardziej odkryte ciało - tym lepiej. Należy jednak pamiętać, że w stroju do ćwiczeń musimy czuć się przede wszystkim komfortowo.

Jak wyglądają zajęcia pole dance dla początkujących?

Czego właściwie możemy spodziewać się po treningach pole dance na poziomie basic? Nie musisz się obawiać konieczności wykonywania na początku wymyślnych i trudnych figur. Podczas kilku pierwszych zajęć kursanci uczą się głównie prostych spinów (figurek podczas których “kręcimy się” dookoła rurki). Trudność jest zwiększana z czasem, wraz ze wzrostem siły i umiejętności ćwiczących. Z uwagi na ciągle pojawiające się nowe wyzwania, podczas treningów tańca na rurze nie sposób się nudzić.

Boisz się, że nie masz wystarczającej siły aby rozpocząć treningi pole dance? Nie ma się czego obawiać. Trenerzy starają się tak układać program ćwiczeń, aby do rozpoczęcia treningów nie były potrzebne żadne szczególne umiejętności. Mięśnie będą się wzmacniać z czasem. Aby przyśpieszyć ten proces można rozważyć dodatkowo uczestnictwo w zajęciach wzmacniających. Często szkoły pole dance posiadają takie w swoim grafiku. Analogicznie wygląda sytuacja ze stretchingiem.

Jeśli już przekonany się, że pole dance jest odpowiednią dla nas dyscypliną sportu może pojawić się chęć utrwalania umiejętności zdobytych na zajęciach podczas domowych ćwiczeń. Wtedy staniemy przed zagadnieniem kupienia rury pole dance do domu. Dostępne na rynku rodzaje rurek omówiliśmy w innym artykule.

Figury pole dance - poziom podstawowy

Tak jak już wspominaliśmy, na samym początku na zajęciach pole dance wykonujemy figurki o niewielkim poziomie trudności. Figur jest wiele i tylko od instruktora zależy kolejność, w jakiej będziemy je poznawać. Niektóre z nich opisaliśmy w osobnym artykule.

Dla kogo jest pole dance i jakie są korzyści tańca na rurze?

Pole dance jest praktycznie dla każdego. Aby zacząć ćwiczyć nie potrzebujesz jakichś specjalnych predyspozycji czy umiejętności. W przypadku poważniejszych schorzeń warto skonsultować chęć ćwiczeń z lekarzem czy fizjoterapeutą.

Treningi pole dance wiążą się z wieloma korzyściami. Oczywistymi jest możliwość wysmuklenia sylwetki oraz pozbycia się nadprogramowych kilogramów. Jednak bardziej istotna jest kwestia wzmocnienia całego ciała, ze szczególnym naciskiem na górne partie. Wiele osób trenujących taniec na rurze zauważa też zwiększenie pewności siebie. Podsumowując - bez wątpienia warto spróbować ćwiczeń pole dance. Może się okazać, że to dyscyplina właśnie dla Ciebie!

Polecane produkty

[product id=”1108, 1110, 1111”]

Komentarze do wpisu (0)

Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium