| Gryfy i zaciski

Sporty takie jak pole dance, aerial hoop czy aerial joga wymagają pracy całego ciała. Wiele osób szuka więc alternatywnych sposobów na wzmocnienie różnych grup mięśni. Jednym z nich jest praca z użyciem dodatkowych obciążeń i urządzeń. Dużą popularnością cieszy się np. gryf do hantli / sztangi, czyli rodzaj drążka, na który można nałożyć obciążenia o różnej wadze. Ćwiczenia z wykorzystaniem tego elementu umożliwiają pracę nad konkretnymi grupami mięśni, dzięki czemu można stosunkowo szybko wzmocnić słabsze części ciała. Dodatkowo gryfy wymuszają pełną koncentrację, co sprzyja zwiększaniu świadomości własnego ciała i uważniejszym treningom. Opanowanie tej umiejętności jest więc jednym ze sposobów na zmniejszenie ryzyka kontuzji. Ważne jednak, by wybrać gryf właściwy dla siebie (prosty lub łamany) i dobrej jakości. Podpowiemy, że wygodę korzystania zwiększają zaciski do gryfu – niewielkie akcesoria, które trzymają obciążenia nieruchomo.

Gryf sztanga – jakie wybrać?

Doświadczone osoby radzą, aby wyposażyć się w kilka różnych gryfów, jednak oczywistym jest, że na początku każdy chce sprawdzić tylko jeden sprzęt. Pojawia się zatem dylemat – lepszy jest prosty czy łamany gryf? Sztanga prosta uważana jest za bardziej uniwersalną. Możemy ją wykorzystać do ćwiczeń na niemal każdą partię ciała, a dodatkowo jest poręczna i łatwa w przechowywaniu. Najlepiej sprawdza się podczas pracy ukierunkowanej na wzmocnienie pleców, klatki piersiowej oraz barków. Należy jednak podkreślić, że prosty gryf do hantli (ciężarów) obciąża nadgarstki bardziej od drążka łamanego.

Gryfy łamane polecane są początkującym oraz osobom, które z różnych powodów nie mogą znacznie obciążać nadgarstków. Dzieli się je na mocno i lekko łamane. Te pierwsze uważa się za trudniejsze “w obsłudze”, bo im bardziej złamany gryf, tym intensywniejsza praca mięśni. Z tego powodu lekko łamany gryf cechuje się większą uniwersalnością – można go wykorzystać w zróżnicowanych ćwiczeniach.

Jak ćwiczyć z użyciem gryfów?

Przede wszystkim świadomie – tak, by pracować nad tymi partiami ciała, na których faktycznie Ci zależy. Dobieraj więc ćwiczenia z myślą o planowanych efektach i jednocześnie staraj się rozwijać całościowo. Wtedy zyskasz największą sprawność, a Twoje ciało będzie proporcjonalnie wymodelowane. Pamiętaj też, by wykorzystywać nie tylko gryfy, lecz również inne akcesoria np. hantle. W ten sposób zróżnicujesz swój trening i unikniesz nudy. Poza tym warto rozważyć pracę z ciężarem własnego ciała. To ćwiczenia, które świetnie przygotowują do treningów aerial.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium