Rabat 5% na pierwsze zakupy po rejestracji!

| Taśmy i gumy do ćwiczeń

Proste, niewielkie, łatwe w użyciu i dające dobre efekty – takie akcesoria kocha każdy sportowiec. Na ich bazie można stworzyć niejedną domową siłownię lub salę fitness. Są sprzętem must have dla osób, które nie cierpią nudy treningowej i lubią pracować nad swoją wytrzymałością z wykorzystaniem różnych akcesoriów. 

Jednymi z popularniejszych narzędzi tego typu są gumy do ćwiczeń, taśmy i tubing. Te nieduże, proste w użyciu elementy wyglądają niepozornie, ale potrafią dać w kość. Ich tajemnica tkwi w oporze. Taśmy do ćwiczeń czy gumy wymuszają na mięśniach pracę w każdej fazie ruchu, bo muszą pokonywać stawiany opór. Nie pomaga tutaj grawitacja, jak ma to miejsce podczas pracy z hantlami. Dzięki temu gumy, taśmy i tubing sprawdzają się świetnie w ćwiczeniach ukierunkowanych na wytrzymałość siłową czy modelowanie sylwetki. Dodatkowo można je łatwo dostosować do swoich potrzeb np. zmieniając gumę na model z większym oporem lub regulując długość taśmy. To akcesoria, od których warto zacząć swoją przygodę ze sprzętem treningowym. Zajmują niewiele miejsca, więc sprawdzą się świetnie również w domowych warunkach. Mogą być pomocne w rehabilitacji. Używane regularnie zwiększają ogólną kondycję, siłę, elastyczność stawów oraz równowagę.

Czym jest tubing do ćwiczeń?

Tubing to rodzaj elastycznych rurek, które wykorzystuje się do ćwiczeń wytrzymałościowych. Działają na tej samej zasadzie co gumy i taśmy do ćwiczeń – rurki stawiają opór, wymuszając nieprzerwaną pracę mięśni. Przyrząd ten jest bardzo elastyczny i prosty w budowie. Tubing do ćwiczeń może mieć specjalne uchwyty ułatwiające trzymanie sprzętu, ale może mieć również postać zwykłej rurki. Drugi model jest jednym z najtańszych i najbardziej efektywnych akcesoriów do ćwiczeń wzmacniających. Tubing wykorzystuje się najczęściej do pracy górnymi partiami ciała, ale może służyć do pracy właściwie nad całą sylwetką.

Jaki opór gumy wybrać?

Gumy do ćwiczeń mają różne stopnie oporu. Im większy, tym więcej siły trzeba użyć, aby wykonać dane ćwiczenie. Stopień oporu należy więc dobrać do swoich możliwości i rodzaju ćwiczenia. By było to prostsze, zaleca się zakup gotowych zestawów gum treningowych lub mini bands. Wtedy można zmieniać sprzęt zależnie od swoich potrzeb.

Należy też podkreślić, że gumy mogą niektóre ćwiczenia ułatwić, np. podciąganie się na drążku. W takim przypadku wystarczy zawiesić gumę na drążku i naciągnąć ją stopą w trakcie podciągania. Wtedy im większy opór, tym ćwiczenie jest łatwiejsze.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium