| Hantle

Opcje przeglądania

Ciężarki, hantle czy sztangi kojarzą się przede wszystkim z siłownią, ale są przydatne także w szkołach pole dance, na zajęciach aerial czy w przydomowej salce miłośników akrobatyki. Za ich pomocą można zadbać o swoją muskulaturę, urozmaicić treningi i zwiększyć masę mięśniową, jednocześnie redukując tkanką tłuszczową. 

Hantle są jednym z popularniejszych akcesoriów wykorzystywanych do zwiększenia siły rąk, barków i grzbietu. Siła ta jest niezbędna nie tylko do treningów aerial czy pole dance, ale również na co dzień. Stopniowo zwiększając obciążenie lub różnicując je, można skutecznie pobudzić mięśnie do pracy i przygotować je na nowe wyzwania. W przypadku akrobatyki  powietrznej ciężarki mogą pomóc w rozbudowie masy mięśniowej, dzięki której wykonanie ćwiczeń na aerial hoop czy rurce pole dance będzie łatwiejsze.

Dlaczego warto wyposażyć się akurat w hantle?

Siłę mięśniową można zwiększać na różne sposoby i nie zawsze potrzebne są do tego ciężarki. Za jedne z najlepszych ćwiczeń uważa się przecież pracę z ciężarem własnego ciała. Czy to jednak oznacza, że hantle są zbędne? Nie do końca. Ciężarki wymuszają asymetryczną pracę ciała, co umożliwia sprawdzenie dysproporcji między jedną a drugą ręką czy nogą, a także świadomą pracę nad tym problemem. Zmiana obciążeń czy liczby serii jest łatwa i może być idealnie dopasowana do potrzeb każdego sportowca. Poza tym ćwiczenia z użyciem ciężarków wymagają dużego skupienia i z reguły wykonywane są powoli. Zmusza to do przyjrzenia się swojemu ciału i jego możliwościom. W efekcie uczy świadomości własnego ciała i cierpliwości – to niezbędne do osiągania sukcesów w sportach aerial.

Jak ćwiczyć z hantlami?

Rodzaj ćwiczeń z wykorzystaniem ciężarków warto dopasować do swoich celów. Każdy sposób użycia dodatkowych obciążeń wymusza pracę nieco innych mięśni. Staraj się zatem pracować nad tymi partami, na  których zależy Ci najbardziej. Do swoich możliwości i planów musisz dopasować również liczbę serii czy obciążenie. By było to łatwe, warto wybrać zestaw hantli – wtedy na pewno nie zabraknie Ci żadnego ciężaru. 

Pamiętaj jednak, aby nie opierać się jedynie na hantlach. Ciężarki powinny być dodatkiem do treningu, który rozwija całe ciało.

Czy każdy może ćwiczyć z hantlami?

Pracę z hantlami odradza się osobom, które mają wady kręgosłupa. Dodatkowe obciążenie może taką wadę pogłębić. Ponadto, warto zwrócić uwagę na różnego rodzaju urazy mięśniowe. W takim przypadku polecamy skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą. Możliwe, że lepszym wyborem będą ćwiczenia innego typu.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium