| Obciążenia

Opcje przeglądania
Obciążenia do sztangi butterfly
Producent: tiguar
Cena: 555,00 zł
zobacz więcej

Praca z ciężarem własnego ciała nie zawsze daje szybkie i spodziewane efekty. Wiele osób decyduje się zatem na ćwiczenia z wykorzystaniem dodatkowych ciężarów np. hantli lub sztang. Obciążenia wymuszają pracę dokładnie tych mięśni, na jakich nam zależy. Są również niezwykle funkcjonalne, bo ich wagę można dostosować do indywidualnych planów i potrzeb każdego sportowca. Nie dziwi zatem, że najczęstszym wyborem jest cały zestaw obciążeń, dzięki któremu nie trzeba martwić się brakiem jakiegoś ciężaru.

Obciążenia zakłada się na sztangę lub gryf. Mogą mieć różne kształty, ale najpopularniejsze są niewątpliwie klasyczne talerze. Dobrymi opiniami cieszą się też modele butterfly Tiguara, które ze względu na swój unikalny kształt są łatwiejsze w przechowywaniu. Waga obciążeń może być bardzo różna – od zaledwie kilku kilogramów, do kilkudziesięciu. Należy ją dobierać do swoich możliwości i potrzeb, a w miarę postępów zwiększać stopniowo.

Obciążenia żeliwne czy bitumiczne?

Istnieją różne rodzaje obciążeń. Za klasyczne uznaje się obciążenia żeliwne, które są niezwykle wytrzymałe i jednocześnie stosunkowo niewielkie (w stosunku objętości do masy). Kupując je, wybiera się sprzęt nie na lata, lecz na całe dekady. Ze względu na to ich cena jest wysoka, przez co obecnie większą popularnością cieszą się obciążenia bitumiczne.

Obciążenia bitumiczne wykonane są z tzw. masy bitumicznej (wypełnienie kruszywem i lepiszczem) i pokryte tworzywem sztucznym lub gumą. W odróżnieniu do obciążeń żeliwnych mają duże rozmiary w stosunku do masy, ale przyciągają oko atrakcyjnym wyglądem. Mogą mieć bardzo różne kształty i kolory, dzięki czemu wydają się po prostu atrakcyjniejsze. Należy jednak pamiętać, że zużywają się relatywnie szybko. Nie są bardzo odporne na upadki i uderzenia, zatem ich cena jest niższa niż cena talerzy z żeliwa. Do użytku domowego (nawet bardzo intensywnego) w zupełności wystarczą.

Jak wykorzystać obciążenia?

Obciążenia służą do pracy różnych partii mięśni. Założone na gryf sprawdzą się idealnie do zwiększenia siły rąk czy pleców, natomiast na sztandze pomogą w pracy nad nogami i pośladkami. Sposób wykorzystania obciążeń warto zatem dostosować do swoich potrzeb i planów – tylko wtedy uzyska się spodziewane efekty. Należy też pamiętać, aby zwiększać swoją siłę i sprawność nie tylko za pomocą dodatkowych ciężarów. Zestaw obciążeń jest dobry, ale kompleksowy trening jeszcze lepszy!

Masz jakieś pytania dotyczące obciążeń, sportów aerial czy treningów ogółem? Skontaktuj się z nami! Postaramy się na wszystkie odpowiedzieć.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium